torsdag 1 oktober 2009

Upprörd...

Döm om min förvåning idag när jag läste en artikel i lokaltidningen.
Kungsör vår lilla grannkommun med ca: 8200 invånare anordnade en familjedag och hade godisregn med Pippi som dragplåster, härligt för alla barn men tyvärr inte för arrangörerna som blev kontaktade av Saltkråkan AB. Saltkråkan AB ansåg att det var varumärkes intrång att klä ut sig till Pippi och använda det som dragplåster.
Läs artikeln här
Det är när vuxna klär ut sig till Pippi och låter det bli ett dragplåster vi säger nej, inte för att vara elaka utan för att inte urvattna varumärket Pippi säger  Malin Billing på Saltkråkan AB.

Det är 8200 invånare i Kungsör hur många av dom kan det ha varit som skulle se Pippi?
Har företaget så lite jobb pga lågkonjunkturen så att dom inte har annat för sig?

Har inte Malin några barn så hon vet att barnen inte tröttnar på att se Pippi 511 gånger, gissar att mina barn sett filmen ett par hundra gånger och det är fortfarande en favorit.

Astrid Lindgren, folkets författare, för det finns väl ingen författare som är så så omtyckt av både stora och små och som kan sprida en sån glädje omkring sig fortfarande. Jag undrar vad hon hade tyckt om det här. Min bild av Astrid Lindgren säger mig att hon gärna hade bjudit barnen på den glädjen att få guldpengar av Pippi och vad Pippi hade tyckt det vet vi ju alla.



Linnea lycklig i Pippis knä på ALV

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet avtryck här...