torsdag 1 oktober 2009

Det kommer mera....

Jag kan inte slita mig från datorn just nu jag tycker att det är så kul att lära mig en massa bloggar trix.
Jag fick tips om den här sidan och har nu fått till 3st kolumner, länkarna öppnas i ett nytt fönster, fått in en besöksräknare.
Jag hoppas att det finns någon som har börjat läsa bloggen nu så att jag kan få lite feedback.

Jag har strukit några saker på listan men under tiden kommit på fler funderingar.

1. Hur får man bilderna att komma upp i ett eget fönster när man klickar på dom?
2. Hur får man länkarna att öppna i ett eget fönster?
3. Hur får jag infon om mig att hamna på vänster sida istället?
4. Hur får jag in en annons för butiken?
5. Jag skulle vilja ha annonserna utanför headern.
6. Jag skulle vilja ha bredare plats för texten.
7. Hur gör man ett hjärta när man skriver?
8. Hur får jag besöksräknaren att hamna längst ner på sidan?
See ya

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du gillar Fixa-bloggen!
    Jag hittade till din blogg via min statcounterkod som jag har på sidan, jag brukar kika lite vem som länkar till mig :-)

    För att svara på ett par av dina frågor i det här inlägget:

    Bild i egen ruta hittar du här om du vill ha popupruta: http://fixa-din.blogspot.com/2009/09/popupruta-for-bilder.html

    Gadgetserna/sidelementen med besöksräknare etc kan du själv enkelt dra till rätt plats i din bloggs Layoutläge, men det har du kanske redan sett?

    Du kan skapa mer plats att skriva på genom att öka din mainbar i bloggens html-kod, men tänk då på att även öka Outer Wrappern lika mycket - annars halkar en sidebar ner under din mainbar.
    Krångligt? Fråga gärna mer på bloggen.

    Det där med hjärta lär jag mig aldrig, men Annmi på Fixabloggens Forum är en hejare på såna där tecken. Fråga gärna henne.
    ( http://fixadinblogg.com )

    Ha det så gott och lycka till med bloggen!
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket för en underbar blogg och för dina svar. Jag som krånglat jättemycket för att få till alla gadgets och så var det så enkelt :)
    Kommer helt klart kommentera och fråga mer på din blogg :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck här...