lördag 10 oktober 2009

Körslaget del.2

Jag hade tänkt dumpa körslaget ikväll och istället se matchen mellan Sverige och Danmark men tyvärr visas den ju på 5:an och vi har bara 1, 2, 4 och 6:an. Besviken som tusan är jag för eftersom min pappa kommer från Danmark och vi har släkten kvar där så är alltid den matchen lite speciell.
Älskar att få skicka sms till min faster när Sverige gjort mål, när Danmark gör mål så vet  jag att telefonen piper inom ett par sekunder.
Att få diskutera med  pappa efter matchen som alltid tycker att domarna är på Sveriges sida, eller att Sverige bara haft tur om de gjort mål men gör Danmark mål så är det för att de är bäst.
Men tyvärr missar jag det ikväll.

Så det blir körslaget istället, så vad förväntar vi oss av kvällens tävlande?
Ja för det första så hoppas jag att Ola tuffar till sig lite och dumpar velour brallorna, att Caroline af Uggla lyckas hålla koll på sina viftande armar så att man kan koncentrera sig och kolla på kören, ser fram emot att få se söta Amy Diamond i sin otroligt snygga klänning.
Kvällens låtval är spännande, en väldig blandning. Olas val New york, New york kan bli riktigt maffig om de lyckas, är tveksam till att caroline lyckas stå still till 800 grader.


1. Roger Pontare med kör
Musik: Go West - Village People/Pet Shop Boys
2. Rigo Pencheff med kör
Musik: La bamba - Ritchie Valens

3. Amy Diamond med kör
Musik: Fairytale - Alexander Rybak

4. Ola med kör
Musik: New York, New York - Frank Sinatra

5. Andreas Lundstedt med kör
Musik: Poker Face - Lady GaGa

6. Caroline af Ugglas med kör
Musik: 800 grader - Ebba Grön

7. Stefan Nykvist med kör
Musik: Inget stoppar oss nu - Black Jack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck här...