lördag 17 oktober 2009

Kalas

Det var så fullt upp i går och idag så jag har inte hunnit med att uppdatera bloggen så nu kommer allt på en gång.
Jag hade ställt klockan för att vara säker att jag skulle hinna upp före Ella, jag vaknade dunder förkyld, gick ner och fixade frukost och paketen sen gick jag upp till Martin och Linnéa som redan var vakna. Vi sjung för en glad och stolt nybliven 6-åring. Hon hade väldigt bråttom till skolan för att de skulle fira henne.


Ellas frukostbricka. Mackorna hade jag tryckt ut med pepparkaksformar.

När Ella hade gått till skolan var det dags för städning innan besöken kom, vi är en väldigt stor släkt och vi kommer på allas födelsedagar, det var en del som hade annat för sig igår men ändå så var vi 15st vuxna, 4st ungdomar och 8st barn.
Det var längesedan jag såg alla så det var kul att träffas igen och så mysigt med barnen, vi skrattade lite när vi diskuterade hur många till barn det skulle komma innan det stannar av och insåg att det kommer bli en hel del till.
Är ni nyfikna på tårtan?
Den blev jättebra, recept och beskrivning kommer senare men lite bilder ska ni få se.

Visst blev den fin, bra gjort av min moster Annika och mig, mer bilder kommer sen.



Vi köpte en white lady tårta från Bivur *mums*

1 kommentar:

  1. Tårtan blev ju kanon fin, kul att ni lyckades! Hade gott Kram Ida

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck här...