fredag 9 oktober 2009

NEEEEJ

Jag vill inte att Linnéa blir större nu. Varje morgon så kommer hon in och lägger sig på min arm och kramas det är så mysigt. Jag älskar hennes små felsägningar och hennes lustiga frågor. Jag har redan en som är större räcker inte det?
Jag älskar att Ella har börjat diskutera saker, komma med råd och att hon vill överaska sin mamma, jag tycker att det är kul att vi kan göra saker som inte gick för ett eller två år sedan men nu har jag ju Ella som gör allt det där, var tar mina små bebisar vägen?
Är det bara jag som känner såhär?
Jag vill inte att Linnéa slutar med napp för jag tycker att det är gulligt med nappar, jag vill inte ha en stor tjej jag vill ha mitt lilla bustroll.
Får man känna såhär?
Jag vet att det finns en charm med varje ålder men det blir aldrig som när de var små.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag vet precis hur du känner och då är våran son bara 6 månader!! Både jag och min sambo säger ofta att nu vill vi INTE att han ska bli större.. även om det är som du skriver att varje ålder har sin tjusning, så jag kan ju bara tänka mig hur det blir när han är som dina tjejer.. och det är väl klart att du får känna så, jag tror faktiskt att det är många som gör det men som kanske inte säger det rätt ut bara.. Det känns som att tiden går så fruktansvärt fort och det är nog det jag tycker är jobbigast att man som inte riktigt hänger med.. Men vi får försöka och inte tänka så mycket på det utan bara vara mer i nuet (hur klyshigt det än låter) ;)

    /Cecilia B

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt så, man borde lära sig att leva mer i nuet. Kan nog vara så att jag jobbat lite för mycket medans de var små och nu känner att tiden bara försvunnit ifrån mig. Den stora blir 6år om en vecka och vi har under dessa 6år renoverat och dubbeljobbat hela tiden.
    Lätt att säga men svårt att göra: skit i dammet i hörnen och hur det ser ut lägg tiden på barnen istället. ;)
    Och Cecilia tack för att jag inte var ensam...

    SvaraRadera
  3. Helt enig med deg:) Plutselig er min 3åring ingen baby lenger og lærer seg nye "voksne" ting hver dag. Man får nyte det så lenge det varer og tenke på at det absolutt er sant at hver alder har sin sjarm:)

    Ha en fin kveld

    -June

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck här...