måndag 12 oktober 2009

Fortfarande

så har jag jätteont i nacken. Jag kan vrida på huvudet lite bättre idag men har lagt mig 5 gånger idag och vilat för jag orkar inte hålla upp huvudet.
Tur att jag har en duktig 5-åring, 6år på fredag som hjälper mig. Ella fixade mellanmål åt både sig och Linnéa dukade undan osv.
De blev osams när vi kom hem och Ella skrek till Linnéa
- varför ska du ha en storasyster om du ändå inte vill ha hjälp?
Ella ville hjälpa mig genom att ta av Linnéa skorna men det är bara det att Linnéa tagit av sig dom själv åtminstonde senaste året.
Ella är just  nu inne i en period där hon tycker att hon börjar bli så stor men hon har svårt att se att det även gäller lillasyster.
Jag försöker få henne att förstå att nu kan hon ju hjälpa henne med andra saker så som att lära henne räkna, bokstäver mm.
Kvällen slutade iallafall med härliga syskonkramar.



Väggord Lycka har vi ovanför för det är verkligen våra barn för oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck här...