söndag 4 oktober 2009

Kan man skämma bort en gravid?

Barnen har redan gått hemifrån, de skulle med farmor på motionsbingo. Senare idag ska Ella uppträda med kören för första gången, absolut något hon ser fram emot.

Jag passade på att surfa runt lite och hittade det här i Expressen,
5 sätt att skämma bort din gravida kvinna. Då är min fråga, kan man skämma bort någon som är  gravid? 
Jag tycker inte det men man kan överraska och stötta dom.
Sen jag tycker att deras tips hade vissa brister eftersom jag har så bra saker till gravida i shopen :)
Så hör upp nu ni karlar som har en gravid kvinna hemma. Tips från min shop:
1. Vetekudde från Lundmyr of Sweden. Den är perfekt under graviditeten om du har lite ont i korsryggen, perfekt efter graviditeten, sätt den runt brösten om du har mjölkstockning och använd den när du har mensvärk mm.

2.
Havande och bebisolja  Ge bort oljan till din gravida sambo/fru med löfte om att du smörjer in hennes mage varje kväll, Bra sätt för dig att ta hand om henne och samtidigt få nära kontakt med bebisen där inne.

Oljan förebygger graviditetsstrior (på lår och mage etc) och ökar smidigheten i underlivet.

3. Ge henne ett gulligt
magband som hon kan ha när tröjorna börjar bli för korta.


4. Bola Ett vackert smycket till gravida med en liten Xylofon i. Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.


Och framför allt glöm inte att köpa hem massor av hennes favorit choklad och laga en god middag åt henne.

Kommentera gärna hur det gick eller lämna fler tips.


Lycka till!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck här...