tisdag 3 november 2009

Lys upp i höstmörkret

För ett tag sedan så var jag på loppis och köpte då bla. dessa koppar, jag tror att de kostade 15kr för 5st koppar och 4st fat.
Koppar har jag massor av och hittar hela tiden nya fina så här kommer ett tips till er vad man kan använda dom till.


Jag köpte veke och ljusmassa och gjorde lite fina ljus


Perfekt present, eller hur!


Visst blev det mysigt

Hur gör man då?
Smält ljusmassan i ett vattenbad och tillsätt färg och eventuell doft. Jag fäste en liten skruv i botten på veken för jag hade inget annat men det finns att köpa riktiga "bottenplattor"
Fyll i massan i koppen och vänta tills det stelnat. Enkelt va!
TIPS: Spar alla ljusstumpar och återanvänd dom, går också att göra fina ljus i plastmuggar.



3 kommentarer:

  1. Vad kul det verkar! Det måste jag prova med barnen. Men var hittar man ljusmassa och färg och doft? Tips! Hoppas lillfia kryar på sig snart!

    SvaraRadera
  2. Det går att beställa av Panduro på nätet.
    Barnen kommer att tycka att det är jättekul gör gärna ljus i en plastmugg och häll i lite av en färg låt det kallna i med nästa färg osv. Dra sönder muggen och du har ett jättefint ljus :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck här...