torsdag 19 november 2009

Fetaost fyllda köttfärsbiffar

Idag har jag gjort köttfärsbiffar fyllda med fetaost och cremé fraiche fetaost och soltorkade tomater. *mums*
En enkel och god rätt, så håll i hatten för här kommer det hemliga receptet.



Jag är så kass på att mäta vad jag har i, jag gör bara på känn.
Jag gör bara vanliga köttfärsbiffar (nötfärs, ströbröd, vatten, ägg, salt, peppar)



Gör dom väldigt platta, lägg i två tärningar fetaost och en tesked cremé fraiche fetaost och soltorkade tomater.
Vik ihop biffen och se till att den blir tät, stek på hög värme så de får färg, lägg dom i en form och sen in i ugnen.



Brukar ni fylla biffarna? Med vad i så fall?
Jag vill ha massor med tips ♥

2 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut! Det får nog bli fyllda biffar till middag idag, blev ju alldeles jättesugen. Fast jag fyller nog med spenat och gorgonzola. (Det tror jag vi har hemma, annars låter soltorkade tomater mumma.)

    SvaraRadera
  2. Jag brukar inte laga köttfärsbiffar, men med fyllning i låter väldigt gott, så det ska jag testa!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck här...