måndag 14 december 2009

Lucia firande

Nu kommer det lite bilder från barnens Luciafirande. Linnéas dagis har alltid utomhus för annars skulle inte alla föräldrar få plats. Det är mysigt fixat med glögg, pepparkaka och grillad korv. De har också ställt ut en massa ljuslyktor runt på dagisgården, fårskinnsfällar på bänkarna och sen står barnen i ring och vi föräldrar runt med levande ljus.
Dagiset ligger i ett hus tillsammans med äldreomsorgen så de är också inbjudna och det tror jag är väldigt uppskattat.

Jag hade plockat fram Lucia kläderna och frågade Linnéa om hon ville vara Lucia eller pepparkaksgumma.
Jag vill vara tomte svarade hon då :) Så det var bara att sätta igång att leta efter tomtekläderna.
Inser vilken curling mamma jag är.



En liten snögubbe hade också hittat hit, visst var det gulligt.



När de tränade på Lucia sånger på dagis så ville inte Linnéa sjunga för hon tyckte att låtarna var hula (fula)
Hon ville att de skulle sjunga mormors lilla kråka istället.

Det är en väldigt bestämd liten dam jag har, hur kommer det att bli i tonåren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck här...