onsdag 30 december 2009

Julklappar del 1...... Spin Curl

Jag tänkte att jag skulle hinna med att visa upp lite av alla julklappar som vi har fått. Jag och Martin hade valt bort julklapparna till varandra i år, men barnen fick köpa en sak åt oss.
Jag börjar med julklapparna som jag fick av mamma, när jag öppnade hennes paket så tänkte jag aldrig att det här kommer att fungera, jag fick en speciell hårtork från Remington, Spin Curl.
Du ska stoppa ner en hårslinga i tratten, luften gör sedan att håret snurrar runt och blir korkskruvs lockar.
Tänkte nu att ni ska få se resultatet.


Denna fick jag av mamma


Så här såg håret ut innan, jag i min snygga pyjamas som jag fick av barnen i julklapp.


Man stoppade i en hårslinga i tratten och blåser, luften gör så att håret snurrar sig.
Man för hårtorken upp och ner tills håret torkat.


Så här ser håret ut efteråt, vågigt och fint.



Jag gjorde mitt hår själv och fuskade lite, jag lät det inte bli helt tort, tog lite för mycket hår varje gång och använde inga styling produkter och ändå blev det så vågigt.
Jag har väldigt tungt och tjockt hår så det brukar vara svårt att göra något men det här fungerade faktiskt super.
Jag hoppas hinna fixa nyårs frisyren imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck här...