fredag 18 december 2009

Ditt barn dör - Vad gör du?

Hur viktigt är det att dina läsare får veta allting?
Jag skriver långt ifrån allting här i bloggen och hinner jag inte uppdatera en dag, ja då är det så.
Sen är det ju upp till var och en om de tycker att det är värt att läsa bloggen trots vissa blogg uppehåll.
Varför skriver jag det här?
Shellie Ross son hittades flytandes i polen och medans brodern 11år larmade så passade mamman på att logga in på twitter och twittra om händelsen. När ambulans personalen 34 minuter senare kämpade för att rädda pojkens liv twittrade mamman igen.
– Snälla be som aldrig förr, min tvååring föll i poolen skrev mamman.
Jag tycker att det är helt sjukt, kan man verkligen bli så beroende av bloggandet, Facebook och twitter så man sätter det före sitt döende barn?
Jag tror inte att en normal människa gör det och jag tycker att det är hemskt.
5 timmar efter pojkens död uppdaterade hon med bilder på sonen, skrämmande.
Mer info kan du hitta
här

Hur beroende  av datorn är du?

2 kommentarer:

  1. Oj...ja jösses säger jag bara!
    Det har varit x antal gånger då vi behövt åka in till sjukhuset. Och då blir bloggen lidande. Men här hemma går definitivt Ludwig först! Jag tycker inte ens man ska behöva förklara sin frånvaro. Det är frivilligt att läsa bloggen. Passar det inte med det jag skriver, hur ofta jag uppdaterar osv kan dessa leta sig till en annan blogg. Jag skriver för min egen skull´och det är så jag tycker det ska vara.

    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det här är helt sjukt,jag fattar inte hur hon tänkte??? Om hon inte varit så beroende av bloggen kanske sonen inte fallit i poolen överhuvudtaget...Tragiskt är det.

    Jag uppdaterar när lust,inspiration och tillfälle ges. Som du säger gör det inget om det blir mer sällan då har jag säkerligen gjort något annat roligt.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck här...