tisdag 20 april 2010

Kyclingfyllda pitabröd

Åh vad gott det blev, detta kommer helt klart att få följa med på utflykter i sommar. Jag blev faktiskt lite förvånad över att barnen tyckte att det var så gott, Ella åt och åt,bättre betyg kan man inte få.
Jag försökte göra kebabsås, jag har letat efter recept men alla säger olika så jag gjorde en egen som blev supergod.




Vit kebabsås

Gräddfil
Vitlök
Italiensk salladskrydda (Santa Maria)
Gurka
Majonäs

Blanda gräddfilen med pressad vitlök, lite finriven gurka, italiensk salladskrydda och lite majonäs och låt dra i kylskåpet några timmar innan servering. Är den för tjock så ha i lite vatten. Jag ska försöka mäta nästa gång jag gör den och då uppdaterar jag med lite mått :)

Fyllning
Kyckling innerlårfilé
Majs
Sallad
Gurka
(fetaost, keso, soltorkade tomater ha i det du gillar helt enkelt)

Stek kycklingen i grillkrydda och hacka sedan upp i bitar. Hacka sallad och fyll pitabröden.

Går även att fylla bröden och sedan slå in dom i folie och ta med sig på utflykten. Testa även att fylla med räkor och sen samma dressing *mums*

2 kommentarer:

  1. Låter smaskens, får nog be Lilie göra det till mig ;)

    SvaraRadera
  2. Håller med, jättegott ser det ut. Men jag ber nog Henrik göra det till mig ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet avtryck här...