lördag 17 juli 2010

Ridit på en älg!

Ja hur många av er kan skryta med att ni suttit på en älg?
Det kan mina små troll, dagen har vi spenderat på Älgens hus i Bjurholm ca: 7 mil väster om Umeå.

Det var roligt för både oss vuxna och barnen besöket bestod av tre delar. 1. Klappa älgarna 2. Bildspel och 3. Guidning av museét och massor av info om älgen.
Pris 120kr/vuxen, barn över 5år 60kr och barn under 5år gratis.
Ella och Linneá klappar en älgkalv.
Jag klappar älgtjuren Isak 2år.

Ella rider på älgtjuren Charlie 12år

.
Visste du att älgen har 4 gånger så bra luktsinne som hunden?

Fler bilder kommer när jag har tömt min kamera och har min dator, dessa kort är tagna av min syster Daniela och hennes sambo Mattias.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck här...